skip to Main Content
Decathlon
Almeloos-Weekblad-Placid-Slider
Praktijk-van-Iersel-Placid-Slider
TMZ-Placid-Slider
Urban Interest
PIT-Placid-Slider
Studio Peters
MAD-Placid-Slider
Brusse-Masselink-Placid-Slider
Gemeente-Almelo-Placid-Slider
ROC-Placid-Slider
Grootelaar-Placid-Slider
Wessels Schoonmaak
Weghost-Placid-Slider
Kamp-Placid-Slider
OttoSimon-Placid-Slider
00_INVENTIT
Copytex-Placid-Slider
Float36-Sponsor-2015
Autobedrijf-Zuithof-Placid-Slider
Almelo-Promotie-Placid-Slider
TerDoest-Placid-Slider
GrootGroener-Placid-Slider
Witzand-Placid-Slider
ShockMedia-Placid-Slider
Rupert-Placid-Slider
Riwald-Placid-Slider
alpha-bestrating
Smelt Portofoons
NSSG-Placid-Slider
AANDAGT-Placid-Slider
Lowik-Placid-Slider
aeronamics-logo-profronde
Ter-Horst-Placid-Slider
Hecla-Placid-Slider
Rabobank-Placid-Slider
Eshuis-Placid-Slider
Ter-Braak-Willems-Placid-Slider
Baas-Placid-Slider
Amstel-Placid-Slider
Obimex-Placid-Slider
Dikke Banden Race Profronde Kan Verder Groeien Dankzij Decathlon

Dikke Banden Race Profronde kan verder groeien dankzij Decathlon

De Profronde Almelo kan haar ambitie om de Dikke Banden Race (DBR) uit te laten groeien tot de grootste van Nederland blijven nastreven, nu er een nieuwe sponsor is gevonden. De Franse sportwinkelketen Decathlon heeft zich verbonden aan het sportevenement voor kinderen van basisscholen in Almelo en verre omgeving.

Vier jaar geleden werd het programma van de Profronde Almelo op initiatief van bestuurder Guido Eggermont en Heleen Moolhuijzen uitgebreid met de Dikke Banden Race. De wedstrijd voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar werd van meet af aan gehouden op het (ingekorte) parcours van de profrenners en was direct een succes. Er deden niet alleen veel kinderen mee, het bracht ook heel veel ouders, grootouders, vrienden en kennissen op de been.

De organisatie had vanaf de start al grootse plannen voor de Dikke Banden Race. De wedstrijd was daarom niet alleen op het wedstrijdcircuit, maar voor de winnaars waren er ook bekers, een kus van de rondemiss en een toer in een cabriolet over het parcours. De organisatie ziet ook scherp toe op de veiligheid, door helmen te verstrekken aan deelnemers die zonder hoofdbescherming aan de meet verschijnen.

In een tijdsbestek van twee jaar groeide de Dikke Banden Race zo hard dat ze in het rijtje van de best bezette Dikke Banden Races van het land terecht kwam. Daarom werd ook alles op alles gezet om een nieuwe sponsor te vinden toen de Rabobank zich na de eerste drie edities als sponsor terugtrok. De Profronde is heel ‘wijs’ met haar nieuwe DBR sponsor Decathlon. De Franse sportwinkelketen heeft wereldwijd meer dan 1100 vestigingen, waarvan 11 in Nederland en is onder meer gespecialiseerd in fietsen, sportkleding en ook bekend van tenten.

De Profronde hoopt dat de Decathlon Dikke Banden Race dit jaar wéér meer kinderen trekt en mikt op een streefgetal van 125 deelnemers. Iedere jongen en meisje mag meedoen (met uitzondering van de kinderen die zijn aangesloten bij een wielervereniging). Ze moeten fietsen op hun eigen fiets of mountainbike. Behalve racefietsen zijn alle rijwielen toegestaan inclusief mandjes en versierselen. Deelnemers moeten minstens 6 jaar zijn en zijn verplicht een helm te dragen tijdens de wedstrijd.

De deelnemers aan de Dikke Banden Race worden ingedeeld bij leeftijdsgenootjes. De eerste race is om 16.30, de laatste deelnemer finisht rond 17.15 uur. De huldiging en de rondrit over het parcours volgen direct daarna. Publiek kan na de Decathlon Dikke Banden Race gewoon blijven, want na de jonge wielrennertjes rijdt de reclamekaravaan het parcours op. Vanuit de deelnemende voertuigen worden surprises gegooid naar het publiek langs de kant.

Kinderen kunnen zich nu al aanmelden voor de Decathlon Dikke Banden Race via de website van de Profronde.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top