skip to Main Content
profronde-sponsor-logo-wis-workwear
profronde-sponsor-logo-jannie-vleerbos
profronde-sponsor-logo-riwald
profronde-sponsor-logo-shockmedia
profronde-sponsor-logo-roc
profronde-sponsor-logo-urenco
profronde-sponsor-logo-sight
profronde-sponsor-homepagine-woon-en-slaap
profronde-sponsor-logo-mkb-twente
profronde-sponsor-homepagine-sanger-ibct
profronde-sponsor-homepagine-rollepaal
profronde-sponsor-logo-grootgroener
profronde-sponsor-logo-baker-tilly-berk
profronde-sponsor-logo-almelo-promotie
profronde-sponsor-logo-nssg
profronde-sponsor-logo-huuskes-almelo
profronde-sponsor-logo-tekstbureau-ter-doest
profronde-sponsor-logo-almeloos-weekblad
profronde-sponsor-logo-verzinkerij-twente
profronde-sponsor-logo-ricks-bloemen
profronde-sponsor-logo-brusse-masselink
profronde-sponsor-logo-float-360
profronde-sponsor-logo-witzand
profronde-sponsor-logo-1twente
profronde-sponsor-logo-both-social
profronde-sponsor-logo-aandagt
profronde-sponsor-logo-vos-capelle
profronde-sponsor-logo-hubuz
profronde-sponsor-logo-extend
profronde-sponsor-logo-fietz
profronde-sponsor-logo-weusthuis
profronde-sponsor-logo-wessels-schoonmaakdiensten
profronde-sponsor-verkeersmanagement-oost-nederland
profronde-sponsor-logo-gp-plants
profronde-sponsor-logo-rollepaal
profronde-sponsor-logo-herman-media
profronde-sponsor-logo-iq-makelaars
profronde-sponsor-logo-sportfoto
profronde-sponsor-logo-eshuis-accountants
profronde-sponsor-logo-toonentekst
profronde-sponsor-homepagine-etmaal
Dikke Banden Race Profronde Kan Verder Groeien Dankzij Decathlon

Dikke Banden Race Profronde kan verder groeien dankzij Decathlon

De Profronde Almelo kan haar ambitie om de Dikke Banden Race (DBR) uit te laten groeien tot de grootste van Nederland blijven nastreven, nu er een nieuwe sponsor is gevonden. De Franse sportwinkelketen Decathlon heeft zich verbonden aan het sportevenement voor kinderen van basisscholen in Almelo en verre omgeving.

Vier jaar geleden werd het programma van de Profronde Almelo op initiatief van bestuurder Guido Eggermont en Heleen Moolhuijzen uitgebreid met de Dikke Banden Race. De wedstrijd voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar werd van meet af aan gehouden op het (ingekorte) parcours van de profrenners en was direct een succes. Er deden niet alleen veel kinderen mee, het bracht ook heel veel ouders, grootouders, vrienden en kennissen op de been.

De organisatie had vanaf de start al grootse plannen voor de Dikke Banden Race. De wedstrijd was daarom niet alleen op het wedstrijdcircuit, maar voor de winnaars waren er ook bekers, een kus van de rondemiss en een toer in een cabriolet over het parcours. De organisatie ziet ook scherp toe op de veiligheid, door helmen te verstrekken aan deelnemers die zonder hoofdbescherming aan de meet verschijnen.

In een tijdsbestek van twee jaar groeide de Dikke Banden Race zo hard dat ze in het rijtje van de best bezette Dikke Banden Races van het land terecht kwam. Daarom werd ook alles op alles gezet om een nieuwe sponsor te vinden toen de Rabobank zich na de eerste drie edities als sponsor terugtrok. De Profronde is heel ‘wijs’ met haar nieuwe DBR sponsor Decathlon. De Franse sportwinkelketen heeft wereldwijd meer dan 1100 vestigingen, waarvan 11 in Nederland en is onder meer gespecialiseerd in fietsen, sportkleding en ook bekend van tenten.

De Profronde hoopt dat de Decathlon Dikke Banden Race dit jaar wéér meer kinderen trekt en mikt op een streefgetal van 125 deelnemers. Iedere jongen en meisje mag meedoen (met uitzondering van de kinderen die zijn aangesloten bij een wielervereniging). Ze moeten fietsen op hun eigen fiets of mountainbike. Behalve racefietsen zijn alle rijwielen toegestaan inclusief mandjes en versierselen. Deelnemers moeten minstens 6 jaar zijn en zijn verplicht een helm te dragen tijdens de wedstrijd.

De deelnemers aan de Dikke Banden Race worden ingedeeld bij leeftijdsgenootjes. De eerste race is om 16.30, de laatste deelnemer finisht rond 17.15 uur. De huldiging en de rondrit over het parcours volgen direct daarna. Publiek kan na de Decathlon Dikke Banden Race gewoon blijven, want na de jonge wielrennertjes rijdt de reclamekaravaan het parcours op. Vanuit de deelnemende voertuigen worden surprises gegooid naar het publiek langs de kant.

Kinderen kunnen zich nu al aanmelden voor de Decathlon Dikke Banden Race via de website van de Profronde.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top